افکارسنجی
عبارتند از اجرای اقدامات و تلاش های سازمان یافته برای سنجش عقاید مردم
نسبت به یک موضوع،در یک محل خاص و در یک مقطع زمانی معین(فرخی،1383،10)
پژوهش یکی
از روش های دانایی ایست که به انسان کمک میکند تا با شناخت محیط خود ، مبنای
درستی برای اندیشیدن ، انجام امور ، کنش ها و واکنش ها قرار دهد .
افکار
سنجی روش و کارویژه ایست که از طریق آن میتوان پی برد که مخاطبین هدف و
جامعه آماری خاص هر برند سیاسی یا اقتصادی افکار و عقایدشان چیست ، به چه
می اندیشند ، کنش ها و واکنش های آنان چیست و در شرایط مورد نظر صاحبین برند چه
رفتار و باز خوردی از خود نشان خواهند داد
افکار سنجی به افراد تصمیم گیرنده در هر کلاس فکری این توانایی را میدهد که روش ذهنی مخاطبین و جامعه هدف مورد نظر خود را سنجش ، نظارت و ارزیابی کنند .
هر برند
و کسب و کار در سطح کلان برای انجام پلن های مورد نظر خود نیازمند در دست داشتن یک
دور نمای ذهنی از نیازها و نظرات مطلوب مخاطبین خود را بداند تا بتواند مبنای اعمال آینده خود قرار دهد .
بدون
افکار سنجی و پایش نیازمندی های جامعه آماری ممکن است محصول یا خدماتی طراحی و تولید
گردند که بر آمده از دل خواسته ها و اهداف ، مخاطبین هدف نباشد و مورد استقبال و
مصرف مخاطبین قرار نگیرند.