چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و  تولید محتوا کسب و کار صنعتی و نیمه صنعتی خود را دیجیتال کنیم ؟

در این مقاله به پاسخ این سوال که چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و  خدمات تولید محتوا صنایع تولیدی ،تولیدی های صنعتی و تولیدی های نیمه صنعتی مختلف را به سطح کیفی استاندارد های حال حاضر جامعه نزدیک کنیم پاسخ خواهیم داد .
در ادامه به اصول و روند تولید محتوای صنعتی مورد نیاز واحد دیجیتال صنایع مختلف پرداخته و شما را با اهمیت دیجیتالی شدن کسب و کار صنعتی ایتان آشنا خواهیم کرد .

مقدمه :

امروزه یکی از اصلی ترین چالش ها و نقاط درد کسب و کارهای نیمه صنعتی و صنعتی ، جا ماندن از گذر شتابان لحظات و محتوای مورد نیاز مخاطبین هدف است .

در کنار این احساس نیاز اساسی مقوله مهم و کلیدی بعدی تولید محتوای متناسب و درست برای این کسب و کارهاست .

امروزه کلیه کسب و کارها چه خرد چه بزرگ چه خدماتی و چه صنعتی نیازمند دیجیتال سازی و هم گامی با قطار توسعه جامعه جهانی هستند.

در شرایط کنونی دیگر هیچ واحد صنعتی ای که خواهان موفقیت و رشد و رشد و توسعه واحد تولیدی خود باشد  نمیتواند تنها به روش های سنتی

 و قدیمی اکتفا  کند و انتظار رسیدن به اهداف خود را داشته باشد.

دیجیتال سازی به واحد های صنعتی این کمک را خواهد کرد که روند های معمول خود را ارتقا بخشیده و زمان صرفه جویی شده از این طریق را در موارد بسیار مهم تری همانند بهبود شرایط تولید ، بازار های جدید ، افزایش تولید و .... صرف کنند .

فرآیند تولید محتوای دیجیتال لازم کسب و کارهای صنعتی ، فعالیتی به شدت مهم و تاثیرگذار خواهد بود که نیاز به نیروی متخصص فنی و ابزار مورد نیاز این مقوله است .

اما سوالی که ممکن است در این لحظه برای شما پیش بیاید این خواهد بود که آیا تمام کسب و کارهای نیمه صنعتی و صنعتی توانایی راه اندازی و فعالیت واحد استراتژی و دیجیتال مارکتینگ را درون کسب و کار خود خواهد داشت یا نه ؟

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم گفت .

متن اصلی

فرآیند تدوین استراتژی و محتوا مورد نیاز واحد های تولیدی نیمه صنعتی و صنعتی ، فرآیندی به شدت تاثیرگذار در این واحد های تولیدی ایست .

متاسفانه در حال حاضر بخش عمده این واحد های تولیدی از نداشتن محتوای مورد نیاز خود در بخش های مختلف تبلیغات ، بازاریابی ، پرزنت و انعقاد قرارداد رنج میبرند و در بسیاری از موارد با وجود در اختیار داشتن سبد گسترده ای از کالا و خدمات ،روز به روز به فراموشی و قسمت تاریک کسب و کار خود نزدیک تر میشوند .

این کسب و کارها گاها موارد اولیه مورد نیاز خود مانند کاتالوگ محصولات  و خدمات را نیز تا کنون طراحی و تولید نداشته اند و یا در صورت در اختیار داشتن این مهم به شکل مبتدیانه و توسط افراد غیر متخصص تولید شده است که به جای بالا بردن ارزش برند باعث ضد تبیلغ و تاثیر گذاری منفی شده است . در این شرایط سوالات جدیدی پیش خواهد آمد .

1_در این شرایط یک واحد تولیدی از دیجیتالی شدن کسب و کار خود چه هدفی دارد ؟

2_ یک واحد دیجیتال مارکتنیگ درون مجموعه خود ایجاد و اقدام به فعالیت کند ؟

3_از متخصصین دیجیتال مارکتینگ به صورت پروژه ای و فریلنسر استفاده نماید ؟

4_پروژه و نیاز های واحد صنعتی خود را به صورت برون سپاری به واحد های تخصصی دیجیتال مارکتینگ واگذار نمایند ؟

5_این واحد های دیجیتال مارکتینگ تا چه حد با نیازها و نقاط درد بخش صنعتی آشنا هستند ؟

6_در آخر محتوای تولیدی این واحد های دیجیتال مارکتینگ چند درصد نیازهای کارفرمای صنعتی را پوشش خواهد داد ؟

در پاسخ به اولین سوال که واحد های تولیدی صنعتی برای رفع نیازهای دیجیتالی خود چه باید بکنند ، بهترین راه این رفع نیاز مشخص کردن نقطه مطلوب و خواسته نهایی یک کسب و کار است . این واحد صنعتی باید در اولین نقطه از شروع سفر دیجیتالی شدن خود بایستی مشخص کند قصد برندینگ ، بازاریابی ، جذب نمایندگی فروش ، ایجاد بازار های جدید ،استاندارد سازی فضای کسب و کار ، تحقیقات بازار ، افکارسنجی ، رصد برند و .... دارند . دیجیتال مارکتینگ توانایی کمک و رسیدن به تمام این اهداف را خواهد داشت .

در پاسخ به سوال دوم تشکیل یک واحد دیجیتال مارکتینگ درون سازمانی برای این واحد های صنعتی در مراحل اولیه راه دیجیتالی شدن به هیچ وجه توصیه نمیشود . زیرا واحد  دیجیتال مارکتینگ نیاز به متخصصین زبده و ابزار فنی گسترده دارد و ممکن است دغدغه ای بزرگ به دغدغه های این مجموعه صنعتی اضافه کند  و به جای درمان خود نیز درد دیگری باشد . در حال حاضر حتی واحد های صنعتی بزرگ و پر رونق نیز از انجام این کار برای واحد های تولیدی خود سر باز میزنند .

 

در پاسخ به سوال سوم که از متخصصین دیجیتال مارکتینگ به صورت پروژه ای و فریلنسر استفاده نماییم باید بیان کرد در حوزه دیجیتال مارکتینگ یک پروژه دیجیتال سازی واحد صنعتی نیازمند در اختیار داشتن مجموعه بسیار متنوعی از متخصصین بخش مارکتینگ ، تولید محتوا و ... می باشد که یک متخصص فریلنسر در آرمانی ترین شرایط هم نمیتواند تمام این تخصص ها را در سطح مطلوب به صورت یکجا داشته باشد و ممکن است قسمتی از نیازهای شما ، لازم به برون سپاری به سایر تیم های مارکتر گردد که این باعث صرف هزینه و وقت بالاتری خواهد بود که در بسیاری از موارد مطلوب و خوشایند نیست .

در پاسخ به این سوال که پروژه و نیاز های واحد صنعتی خود را به صورت برون سپاری به واحد های تخصصی دیجیتال مارکتینگ واگذار نمایند میتوان گفت بهترین و مطمعن ترین راه برای طی کردن جاده پر پیچ و خم دیجیتال سازی واحد های صنعتی  ، برون سپاری و همکاری با واحد های متخصص فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است .

این مجموعه ها با گرد هم آوردن مجموعه ای از متخصصین حوزه های تخصصی دیجیتال مارکتینگ همانند دیجیتال مارکتر ها ، استراتژیست محتوا ،ایده پردازان ،جستجوگران فضای مجازی  ،مدیریت پروژه ، کنترل کیفی ، تولید محتوای تصویری و ویدیویی ، تولید محتوای گرافیکی ، تولید محتوای متنی ،تبلیغات ، طراحی وبسایت و ..... می توانند کلیه نیاز های شما را برای دیجیتالی شدن از صفر تا صد پروژه با تمرکز بیشتر و آسایش خاطر تامین کنند .

در پاسخ به پنجمین سوال و نقطه درد مطرح شده در مورد اینکه واحد های دیجیتال مارکتینگ تا چه حد با نیاز های بخش صنعتی و نیمه صنعتی  آشنایی دارند باید بیان کرد هر واحد دیجیتال مارکتینگ از دو بخش خدمات نرم تحقیقاتی و بخش خدمات فنی تولیدی تشکیل شده است .  تشخیص نقاط درد ، عارضه یابی  ، نیازها و راهکارهای برون رفت از شرایط نامطلوب بر عهده واحدهای فکری و استراتژیک مجموعه های دیجیتال مارکتینگ خواهد بود .

در این مجموعه ها پس از اعلام نیاز اولیه کارفرمایان صنعتی واحدهای تحقیقات بازار ، افکارسنجی ، استراتژی ، ایده پردازی و دیجیتال مارکتینگ و طی جلسات مختلف گروهی درون سازمانی ، برون سازمانی و درون واحدی با هم فکری کارفرمای گرامی یا مشاور ارشد واحد صنعتی اقدام به تدوین سند راهبردی و تقویم محتوایی خواهند کرد که پس از تائید نهایی کارفرما وارد فاز دوم پروژه یعنی تولید محتوا و ادامه فرآیند خواهد شد .

در پاسخ به ششمین و آخرین سوال که بیان شد محتوای تولیدی مجموعه دیجیتال مارکتینگ مارکتینگ چند درصد

نیازهای کارفرمای صنعتی را پوشش خواهد داد ؟ خاطر نشان میگردد با توجه به روند فوق کلیه تولیدات و خدمات دیجتالی مجموعه دیجیتال مارکتینگ برآمده از جلسات بریف و مشاوره با کارفرمای صنعتی خواهد بود ، هر عملکرد مجموعه دیجیتال مارکتینگ در جهت رفع نیازهای کارفرما و واحد صنعتی بوده و از این لحاظ پاسخگوی کامل نیازهای دیجیتالی یه واحد های صنعتی و نیمه صنعتی خواهد بود .

در ادامه با نمونه هایی از تولید محتوای صنعتی تولید شده این مجموعه به سفارش کارفرمایان صنعتی خواهیم پرداخت .


تولید محتوای صنعتی به سفارش گروه سوله سازی عمران اتحاد خاوران