چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا کسب و کار صنعتی و نیمه صنعتی خود را دیجیتال کنیم ؟
در این مقاله به پاسخ این
سوال که چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و خدمات تولید محتوا صنایع تولیدی ،تولیدی های
صنعتی و تولیدی های نیمه صنعتی مختلف را به سطح کیفی استاندارد های حال حاضر جامعه
نزدیک کنیم پاسخ خواهیم داد .
در ادامه به اصول و روند
تولید محتوای صنعتی مورد نیاز واحد دیجیتال صنایع مختلف پرداخته و شما را با اهمیت
دیجیتالی شدن کسب و کار صنعتی ایتان آشنا خواهیم کرد .
مقدمه :
امروزه یکی از اصلی ترین
چالش ها و نقاط درد کسب و کارهای نیمه صنعتی و صنعتی ، جا ماندن از گذر شتابان
لحظات و محتوای مورد نیاز مخاطبین هدف است .
در کنار این احساس نیاز
اساسی مقوله مهم و کلیدی بعدی تولید محتوای متناسب و درست برای این کسب و کارهاست
.
امروزه کلیه کسب و کارها چه
خرد چه بزرگ چه خدماتی و چه صنعتی نیازمند دیجیتال سازی و هم گامی با قطار توسعه
جامعه جهانی هستند.
در شرایط کنونی دیگر هیچ
واحد صنعتی ای که خواهان موفقیت و رشد و رشد و توسعه واحد تولیدی خود باشد نمیتواند تنها به روش های سنتی
و قدیمی اکتفا کند و انتظار رسیدن به اهداف خود را داشته باشد.
دیجیتال سازی به واحد های
صنعتی این کمک را خواهد کرد که روند های معمول خود را ارتقا بخشیده و زمان صرفه
جویی شده از این طریق را در موارد بسیار مهم تری همانند بهبود شرایط تولید ، بازار
های جدید ، افزایش تولید و .... صرف کنند .
فرآیند تولید محتوای
دیجیتال لازم کسب و کارهای صنعتی ، فعالیتی به شدت مهم و تاثیرگذار خواهد بود که
نیاز به نیروی متخصص فنی و ابزار مورد نیاز این مقوله است .
اما سوالی که ممکن است در
این لحظه برای شما پیش بیاید این خواهد بود که آیا تمام کسب و کارهای نیمه صنعتی و
صنعتی توانایی راه اندازی و فعالیت واحد استراتژی و دیجیتال مارکتینگ را درون کسب
و کار خود خواهد داشت یا نه ؟
در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم گفت .
متن اصلی
فرآیند تدوین استراتژی و
محتوا مورد نیاز واحد های تولیدی نیمه صنعتی و صنعتی ، فرآیندی به شدت تاثیرگذار
در این واحد های تولیدی ایست .
متاسفانه در حال حاضر بخش
عمده این واحد های تولیدی از نداشتن محتوای مورد نیاز خود در بخش های مختلف
تبلیغات ، بازاریابی ، پرزنت و انعقاد قرارداد رنج میبرند و در بسیاری از موارد با
وجود در اختیار داشتن سبد گسترده ای از کالا و خدمات ،روز به روز به فراموشی و
قسمت تاریک کسب و کار خود نزدیک تر میشوند .
این کسب و کارها گاها
موارد اولیه مورد نیاز خود مانند کاتالوگ محصولات
و خدمات را نیز تا کنون طراحی و تولید نداشته اند و یا در صورت در اختیار
داشتن این مهم به شکل مبتدیانه و توسط افراد غیر متخصص تولید شده است که به جای
بالا بردن ارزش برند باعث ضد تبیلغ و تاثیر گذاری منفی شده است . در این شرایط
سوالات جدیدی پیش خواهد آمد .
1_در این شرایط یک واحد
تولیدی از دیجیتالی شدن کسب و کار خود چه هدفی دارد ؟
2_ یک واحد دیجیتال
مارکتنیگ درون مجموعه خود ایجاد و اقدام به فعالیت کند ؟
3_از متخصصین دیجیتال
مارکتینگ به صورت پروژه ای و فریلنسر استفاده نماید ؟
4_پروژه و نیاز های واحد
صنعتی خود را به صورت برون سپاری به واحد های تخصصی دیجیتال مارکتینگ واگذار
نمایند ؟
5_این واحد های دیجیتال
مارکتینگ تا چه حد با نیازها و نقاط درد بخش صنعتی آشنا هستند ؟
6_در آخر محتوای تولیدی
این واحد های دیجیتال مارکتینگ چند درصد نیازهای کارفرمای صنعتی را پوشش خواهد داد
؟
در پاسخ به اولین سوال که
واحد های تولیدی صنعتی برای رفع نیازهای دیجیتالی خود چه باید بکنند ، بهترین راه
این رفع نیاز مشخص کردن نقطه مطلوب و خواسته نهایی یک کسب و کار است . این واحد
صنعتی باید در اولین نقطه از شروع سفر دیجیتالی شدن خود بایستی مشخص کند قصد برندینگ
، بازاریابی ، جذب نمایندگی فروش ، ایجاد بازار های جدید ،استاندارد سازی فضای کسب
و کار ، تحقیقات بازار ، افکارسنجی ، رصد برند و .... دارند . دیجیتال مارکتینگ
توانایی کمک و رسیدن به تمام این اهداف را خواهد داشت .
در پاسخ به سوال دوم تشکیل
یک واحد دیجیتال مارکتینگ درون سازمانی برای این واحد های صنعتی در مراحل اولیه
راه دیجیتالی شدن به هیچ وجه توصیه نمیشود . زیرا واحد دیجیتال مارکتینگ نیاز به متخصصین زبده و ابزار
فنی گسترده دارد و ممکن است دغدغه ای بزرگ به دغدغه های این مجموعه صنعتی اضافه
کند و به جای درمان خود نیز درد دیگری
باشد . در حال حاضر حتی واحد های صنعتی بزرگ و پر رونق نیز از انجام این کار برای
واحد های تولیدی خود سر باز میزنند .
در پاسخ به سوال سوم که از
متخصصین دیجیتال مارکتینگ به صورت پروژه ای و فریلنسر استفاده نماییم باید بیان
کرد در حوزه دیجیتال مارکتینگ یک پروژه دیجیتال سازی واحد صنعتی نیازمند در اختیار
داشتن مجموعه بسیار متنوعی از متخصصین بخش مارکتینگ ، تولید محتوا و ... می باشد
که یک متخصص فریلنسر در آرمانی ترین شرایط هم نمیتواند تمام این تخصص ها را در سطح
مطلوب به صورت یکجا داشته باشد و ممکن است قسمتی از نیازهای شما ، لازم به برون
سپاری به سایر تیم های مارکتر گردد که این باعث صرف هزینه و وقت بالاتری خواهد بود
که در بسیاری از موارد مطلوب و خوشایند نیست .
در پاسخ به این سوال که
پروژه و نیاز های واحد صنعتی خود را به صورت برون سپاری به واحد های تخصصی دیجیتال
مارکتینگ واگذار نمایند میتوان گفت بهترین و مطمعن ترین راه برای طی کردن جاده پر
پیچ و خم دیجیتال سازی واحد های صنعتی ،
برون سپاری و همکاری با واحد های متخصص فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است .
این مجموعه ها با گرد هم
آوردن مجموعه ای از متخصصین حوزه های تخصصی دیجیتال مارکتینگ همانند دیجیتال
مارکتر ها ، استراتژیست محتوا ،ایده پردازان ،جستجوگران فضای مجازی ،مدیریت پروژه ، کنترل کیفی ، تولید محتوای
تصویری و ویدیویی ، تولید محتوای گرافیکی ، تولید محتوای متنی ،تبلیغات ، طراحی
وبسایت و ..... می توانند کلیه نیاز های شما را برای دیجیتالی شدن از صفر تا صد
پروژه با تمرکز بیشتر و آسایش خاطر تامین کنند .
در پاسخ به پنجمین سوال و نقطه درد مطرح شده در مورد اینکه واحد های دیجیتال
مارکتینگ تا چه حد با نیاز های بخش صنعتی و نیمه صنعتی آشنایی دارند باید بیان کرد هر واحد دیجیتال
مارکتینگ از دو بخش خدمات نرم تحقیقاتی و بخش خدمات فنی تولیدی تشکیل شده است
. تشخیص نقاط درد ، عارضه یابی ، نیازها و راهکارهای برون رفت از شرایط
نامطلوب بر عهده واحدهای فکری و استراتژیک مجموعه های دیجیتال مارکتینگ خواهد بود
.
در این مجموعه ها پس از اعلام نیاز اولیه کارفرمایان صنعتی واحدهای تحقیقات بازار ، افکارسنجی ، استراتژی ، ایده پردازی و دیجیتال مارکتینگ و طی جلسات
مختلف گروهی درون سازمانی ، برون سازمانی و درون واحدی با هم فکری کارفرمای گرامی
یا مشاور ارشد واحد صنعتی اقدام به تدوین سند راهبردی و تقویم محتوایی خواهند کرد
که پس از تائید نهایی کارفرما وارد فاز دوم پروژه یعنی تولید محتوا و ادامه فرآیند
خواهد شد .
در پاسخ به ششمین و آخرین
سوال که بیان شد محتوای تولیدی مجموعه دیجیتال مارکتینگ مارکتینگ چند درصد
نیازهای کارفرمای صنعتی را پوشش خواهد داد ؟ خاطر نشان میگردد با توجه به روند فوق کلیه تولیدات و خدمات دیجتالی مجموعه دیجیتال مارکتینگ برآمده از جلسات بریف و مشاوره با کارفرمای صنعتی خواهد بود ، هر عملکرد مجموعه دیجیتال مارکتینگ در جهت رفع نیازهای کارفرما و واحد صنعتی بوده و از این لحاظ پاسخگوی کامل نیازهای دیجیتالی یه واحد های صنعتی و نیمه صنعتی خواهد بود .
در ادامه با نمونه هایی از تولید محتوای صنعتی تولید شده این مجموعه به سفارش کارفرمایان صنعتی خواهیم پرداخت .
تولید محتوای صنعتی به سفارش گروه سوله سازی عمران اتحاد خاوران