در حدود ده سال پیش اگر از ما میپرسیدند برند شخصی چیست یا نام یک برند شخصی ایرانی را نام ببریم به طور قطع از پاسخ دادن به این سوال عاجز بودیم.

اما در چند سال اخیر با رشد و گسترش شبکه های اجتماعی و دسترسی طبقات مختلف جامعه به اینترنت و فضای مجازی نوع برند شخصی و برندینگ جامعه ایرانی نیز تغیر کرده است.

امروزه در فضای جامعه ما بلاگر های حوزه های مختلف در جامعه به رسمیت شناخته شده و در حوزه تاثیر گذاری بر اذهان جمعی از اهمیت ویژه ای بر خوردار اند .

در این راستا مدیران برند های کوچک و بزرگ و صاحبین کسب و کارهای شخصی به این نقطه رسیده اند که در میدان تبلیغات امروزه ؛ برای حفظ سهم خود در بازار نباید صرفا به روش های سنتی اکتفا کرد و باید از ظرفیت های برندینگ شخصی خود نیز بهره جویند .

بسیاری از مدیران برند های ممتاز دنیا در مورد برندینگ شخصی یا پرسونال برندینگ تکنیک های زیادی را به کار برده اند اما در اکثر موارد این افراد ناموفق بوده اند .

از میان خیل عظیم مدیران رد بالای بین المللی که در زمینه پرسونال برندینگ گام برداشته اند دونالد ترامپ موفق ترین نمونه برند شخصی چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه سیاسی بوده است .

او همه عمر خود را صرف برندسازی و فروش بی وقفه برند خود و تنظیم کردن آن برند در جهت نیازهای بازارهدفش کرده است. بازار هدف او گسترده است و شامل سرمایه گذاران، مخاطبان تلویزیونی و حتی رای دهندگان هم میشود

او در برند سازی چیره دست و ماهر است و با همین چیره دستی موفق به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در برابر رقیب کهنه کار سیاسی خود ، هیلاری کیلینتون شد .

 

اما سوالی که ممکن است در اینجا برای شما پیش بیاید این است که چه کسی به پرسونال برندینگ نیاز دارد و راهکار رسیدن به برند شخصی چیست ؟؟

پرسونال برندینگ به این معنی ایست که شما خود را به مخاطبین هدف خود و جهان پیرامونی خود معرفی کنید .

برند شخصی در رابطه با شغل ، تجارت و پیشینه هر فرد ، علاقه مندی های فرد و هر حقیقت جذاب دیگری را شامل میشود .

افرادی با روابط اجتماعی بالا ، اعتماد به نفس و ایده های نو میتوانند با استفاده از امکانات فنی مناسب به پرسونال برندی تاثیرگذار دست یابند .

چرا پرسونال برندینگ برای همه ما نیاز است ؟؟

این مهم که ما بدانیم چگونه مهارت و توانایی خود را به گوش دیگران برسانیم یک مهارت ارزشمند است . در این ایام جامعه ایرانی به سرعت در حال گسترش است به طوری که از خرید کردن تا ارائه نظرات و حتی بیان مسائل و مشکلات فردی و اجتماعی در بستر دیجیتال امکان پذیر شده است بنابراین یک برند شخصی در فضای مجازی میتواند ارزشمند دارایی شما باشد.

مجموعه کارشناسان برتر بازار تخت عنوان یک واحد شتاب دهنده و دیجتال مارکتینگ با در اختیار داشتن متخصصان حوزه دیجتال مارکتینگ ، جامعه شناسی ، انسان شناسی و تجارت الکترونیک میتواند به شما در این مهم یاری رساند .




بازگشت
resume