بخش اعظم فرآیند اطلاع رسانی ، ارتباطات ، بازاریابی و فروش برندهای صنعتی و تولیدی
از طریق رسانه های اجتماعی و تعاملی به وقوع می پیوندد .
هدف اصلی
ایجاد ، بسط و گسترش نسل اولیه شبکه های اجتماعی اشتراک گذاشتن لحظات ، رخداد ها و
بیان تجربیات مشترک بین افراد بود و با
گسترش پلتفرم های فضای مجازی ویژه بیان تجربیات و ارائه مطالب شکل جدی تری به خود
گرفت .
فضای
مجازی و پلتفرم های مختلف سوشیال مدیا به برندهای صنعتی این قابلیت را میدهند که
در تمام مراحل بازار هدف و افکار مخاطبین خود را بررسی ، تحلیل و کنترل نمایند
.
رصد فعالیت های مرتبط با برند در فضای مجازی باعث میگردد صاحبین و مدیران یک برند با علایق ، سلایق و نگاه مخاطبین هدف خود آشنا ، نیاز های آنها را شناسایی و اقدام به پوشش خلا های موجود در بازار هدف خود بنمایند.
رصد
برند به برندهای صنعتی این امکان را میدهد که با پایش نظرات و داده های آماری
مرتبط به برند خود به نقاط ضعف و قوت خود مسلط گشته و درصدد مرتفع نمودن این ضعف
ها و معایب بپردازند زیرا بهترین تستر و داور هر محصول یا خدمت ، مخاطبین و مصرف
کنندگان آن میباشند .
مورد بعدی که در فرآیند رصد برند به کمک برندهای
صنعتی شتافته است تحلیل و آنالیز رقبا ؛ فعالیت های آنان و به دست آوردن نقاط ضعف
آنها با هدف وارد کردن ضربات دقیق و حساب شده برای کسب جایگاه بالاتر در هرم قدرت
و بازار می باشد .