بخش اعظم فرآیند اطلاع رسانی ، ارتباطات ، بازاریابی و فروش برندهای صنعتی و تولیدی از طریق رسانه های اجتماعی و تعاملی به وقوع می پیوندد .

هدف اصلی ایجاد ، بسط و گسترش نسل اولیه شبکه های اجتماعی اشتراک گذاشتن لحظات ، رخداد ها و بیان تجربیات مشترک بین افراد بود و با گسترش پلتفرم های فضای مجازی ویژه بیان تجربیات و ارائه مطالب شکل جدی تری به خود گرفت .

فضای مجازی و پلتفرم های مختلف سوشیال مدیا به برندهای صنعتی این قابلیت را میدهند که در تمام مراحل بازار هدف و افکار مخاطبین خود را بررسی ، تحلیل و کنترل نمایند .

رصد فعالیت های مرتبط با برند در فضای مجازی باعث میگردد صاحبین و مدیران یک برند با علایق ، سلایق و نگاه مخاطبین هدف خود آشنا ، نیاز های آنها را شناسایی و اقدام به پوشش خلا های موجود در بازار هدف خود بنمایند.

رصد برند به برندهای صنعتی این امکان را میدهد که با پایش نظرات و داده های آماری مرتبط به برند خود به نقاط ضعف و قوت خود مسلط گشته و درصدد مرتفع نمودن این ضعف ها و معایب بپردازند زیرا بهترین تستر و داور هر محصول یا خدمت ، مخاطبین و مصرف کنندگان آن میباشند .

مورد بعدی که در فرآیند رصد برند به کمک برندهای صنعتی شتافته است تحلیل و آنالیز رقبا ؛ فعالیت های آنان و به دست آوردن نقاط ضعف آنها با هدف وارد کردن ضربات دقیق و حساب شده برای کسب جایگاه بالاتر در هرم قدرت و بازار می باشد .


بازگشت